Wednesday 12 June 2013

Kisah Disuatu pagi.. Jumaat… 7/6/2013..


Pagi2  lagi aku dh stress.. sebabnya.. cam biase aku naik bas g keje..terlepas plak bas yang selalu aku naik tu..terawal lah plak bas tu hari ni… so, terpaksa jalan keluar skit ke jalan utama tunggu bas seterusnya… n then datang 1 bas , tapi  bas tu tak pegi ke opisku..so tumpang bas tu pegi ke jalan utama.. “ tumpang ke depan ye “…aku cakap kat drebar bas tu..dia ckp…”tumpang kene bayar”.. mmm..terkezut jantung aku.. selalu aku tumpang bas lain, takde kene caj..tetiba  drebar ni nk caj plak. Hangin gak aku rasa .Aku cakap..”oh ..kene byr gak yer”..sambil tangan masukkan syiling dalam tempat syiling.. ok! Fine.. muka en. drebar bas tu akan aku pahat dalam kepala ni..supaya lain kali aku tak naik bas dia lagi..

Then.. sesampai di jalan utama aku bergegas turun dan tunggu lagi bas lain untuk ke ofis…bersama-sama aku ade seorang akak..mybe sebaya aku..mendukung seorang anak kecil.. aku perhati akak tu. n anaknya..umur anaknya mybe 2 thn sehingga la bas datang n kami sama2 berdiri dlm bas yang penuh ngan mat2 bangla n  indon..bukan mat2 aje..minah2 indon pun ade (minah bangla xde lak ye). tetiba rase simpati melihatkan  dua beranak tu.. ..hati yang sakit tadi tibe2 jadi cool.. anaknya merengek2 mahu didukung.. tak lama kami berdiri n sampai 1 perhentian bas dah lengang..jadi bolehlah duduk..baru aku nampak rasa lega diwajah akak tu..yela..bayangkan berdiri smbil mendukung anak kecil dalam bas.. aku dulu pun penah jugak heret anak naik bas..tapi masa tu anak aku dah besar..dah  4thn.. mmm..aneh kan perasaan ni..dari hati yang sakit..membara..tetiba terus jadi sejuk dan cool (sama la tu kan) kerana terlihat mak n anak kecil bersesak2 dlm bas.. hurmm..

No comments:

Post a Comment