Wednesday 9 October 2013

Permainan Budak-Budak Zaman Sekarang ....




Zaman budak aku dan zaman budak anak-anak aku sangatlah jauh beza. Dulu, kalau aku nak tengok taman permainan macam ni adalah kat tabika KEMAS kat kampung aku. Itupun takde la secantik dan sebesar ini. Sekarang di mana-mana pun dah boleh jumpa yang macam ni. Terutama kat tempat tinggal aku sekarang. Setiap hari minggu mesti diorang nak main kat sini kecuali hari hujan. Dudukla diorang kat dalam rumah sambil tengok TV ataupun tengok citer Upin Ipin kat tab abah diorang. Kekadang rasa kesian plak ngan bebudak zaman sekarang. Termasuk la anak aku 3 orang. Terkurung dalam rumah batu yang takde laman tu. Tu yang kalau dengar je kata nak balik kampung terus diorang melompat-lompat kesukaan. Setiap hari diorang mesti akan tanya, berapa hari lagi nak balik kampung. Nampak sangat diorang bosan tahap gaban. Sori sayang-sayang ummi.. Ummi tak dapat bawak korang balik kampung selalu. Masa dan kewangan yang tak mengizinkan. Kalaulah Abah ngan Ummi ni hari-hari cop duit, mesti setiap hujung minggu kita bleh terbang balik kampung. hehe.



Ni, taman permainan  atas bukit kat Hotel Shangrila Putrajaya. Suke bebenor diorang datang sini. hari ni, siap bawak bekal kentang goreng lagi..



Tinggi jugak sebenarnya tempat yang diorang panjat tu.



 
Tengok diorang main seronok jer.. Teringin plak jadi kecik macam diorang n panjat-panjat atas tu.. hehe



4 comments:

  1. Replies
    1. diorang pun rindu kamu..selalu tertukar pok jo n pok ju.. x sabar tunggu uolls datang...

      Delete
  2. rindu zaman kecik kan. Selagi nampak tanah selagi tu la main kt padang.hehe.

    ReplyDelete
  3. rindu sesangat iza fiza.. padang tempat kita main 'nusuk 'dah berubah wajah dah.. dah besar pjg ni baru terpikir.. dulu kite main2 dlm semak tu tak takut ulor ke hah?.. :)

    ReplyDelete