Wednesday 11 February 2015

Dua Puluh Empat Hari ...Cukuplah ALLAH Bagiku ..

Salam... 


Genap 24 hari.. Tapi rasa macam baru semalam tengok Dia dalam kain putih tu.. Sejak beberapa malam ni asyik mimpi dia.. Mimpi kelam kabut ngan dia siapkan anak2 pergi sekolah...Mimpi pergi jalan2 ngan anak.. Mimpi dia merajuk ngan Aku.. hehe..Rindu semua kenangan-kenangan ngan Dia.. Macam mana tak mimpi Dia..Kalau dah sebelum tido asyik tengok wajah Dia dalam Henpon.. Tu yang terbawa-bawa dalam tido..

Mana boleh lupa Dia..8 tahun 30 Hari kot.. Bukan 8 hari mengenali Dia.. Awal tahun 2007 kenal Dia, Then jadik bini Dia 22 Dis 2007.. Selagi nadi aku berdenyut, Selagi nafas belum berhenti.. Selagi itu Dia dihati.. Sejak Dia pergi.. seperti jiwa ini dia heret sama pergi.. Kosong.. Sepi.. kadang-kadang bila tengah masak sorang-sorang kat dapur, terasa cam diperhatikan. Pusing belakang..takde sapa.. Dia kan selalu perati aku senyap2 waktu aku tengah masak.. tetiba jer suke muncul mengintai apa aku masak.. suke komen aku masak tawar la.. tak masin la.. tak manis la.. lepas tu kekadang suke sergah aku  time aku balik keje..suke duk balik pintu tunggu aku masuk n sergah kuat2.. Aku ni dah le jenis suke terkejut n melatah skit, terus rasa nak cekik dia. Hehe..lepas tu buleh plak aku balas balik sergah dia.. dah la dia ade masalah jantung..Jahatnya aku ni..buatnya kojol terkejut.. Haha..

Lagi 6 hari nak balik kampung.. hati ni rasa cam tak sabar plak nak balik ke tempat pertemuan aku ngan Dia. Seolah-olah Dia sedang menanti di sana..  Arghh.. Gilakah perasaan ni.. 

Terfikir jugak tentang penerimaan jiran-jiran n sedara -mara aku kat kampung dengan status baru aku ni.. Ah! Manusia..Di mana-mana pun sama.. Semoga mereka mendoakan yang baik-baik ajer untuk aku , anak-anak dan jugak untuk Arwah.. Al-Fatihah untukmu .. Kalau kutahu saat dan tika kepergianmu.. Takkan kutinggalkanmu walau sedetik.. Dia dah semakin sembuh, juga ceria dan hepi di saat-saat akhir tarikh kepergiannya.. Itu yang buat aku ralat bila tiba-tiba Dia pergi...

Kita Merancang Dengan Cita-Cita..Tapi Tuhan Merancang Dengan CINTA.. Selamat Tinggal Cinta Hati..



4 Jan 2015..16 hari sebelum Dia pergi.. Ceria dan Hepi... 



Gambar terakhir sempat ambik .. tengah buat Hemodialisis..sambil ditemani aku.. Masa ni nak ambik gambar berdua ngan Dia, tapi henpon aku xleh selfie.. Nurse yang bertugas jaga mesin tu pun takde..So, takde la gambar terakhir ngan Dia.. Huhu..






No comments:

Post a Comment