Tuesday 3 March 2015

44 hari..Hati menangis

Assalamualaikum... 

Hari ni genap 44 hari Dia pergi.. Tadi masa tengah tunggu bas nak pergi kerja.. Ada sorang kawan ni bertanyakan pasal arwah.  " Dah berniaga ke nasi lemak? Oh rupanya dia tak tau arwah dah lama pergi.Tahun lepas sebelum arwah masuk wad, aku ade bagitau pasal arwah jual nasi lemak kat Blok. Masa tu dia cakap susah la nak beli sarapan pagi area rumah kami, takde orang berniaga.. Aku pun bagitau dia arwah dah meninggal Bulan Jan hari tu.. Terus dia terdiam..Hati aku masa tu dah basah..lencun...

Dari malam tadi lagi aku asyik teringat dia.. Dah lama tak jengah ke kubur dia.. Weekend aku asyik bzi jer..ade jer program.. Ingat weekend nie nak jenguk Dia sekejap.. Sedekahkan Yassin untuk Dia.. Mesti Dia tertunggu kami datang kan.. nanti weekend2 yang akan datang aku lagi bertambah sibuk.. Aku nak start belajar kereta.. 

Semoga Tuhan Permudahkan Urusan Aku, Urusan Kami Sekeluarga.. Semoga Tuhan Permudahkan Perjalanan Hidup Kami.Amin.




No comments:

Post a Comment