Sunday 15 March 2015

Sakit nya Tuh Di sini...

Assalamualaikum..  tak jawab dosa..hihi..

Semalam hati ni cam emosi sikit.. Emosi sehingga aku letak tajuk entri  aku macam tu...korang baca ikut versi lagu asal dia eh.. baru leh sama-sama merasai betapa pedihnya hati aku.. Huhu..

Cerita dia macam nie..hujung minggu ni aku kene pegi kursus anjuran ofis aku.. Tapi ade seseorang nie aku xtau la dengki ke ape.. bleh plak dia tanya orang tengah ni.. bukan tanya aku direct..Klu tanya aku direct mahu kene sedass ngan aku.."Boleh ke pergi kursus sedangkan aku dalam edah lagi.. " n then sumber tu plak bagitau aku.. dia pot pet lagi pasal aku pergi jalan2 kat pantai masa aku balik kampung aku hari tu....n aku rasa ade lagi la dia potpet pasal aku.. sebab dia tau aktiviti apa aku n anak2 buat.. 

Ok. masa sumber ni bagitau.. mata aku dah berair dah.. Untuk pengetahuan dia , aku pergi kursus ni anjuran ofis aku.. yang mana KURSUS adalah salah satu syarat dalam LNPT aku. Dan Wajib pergi kursus 7 hari setahun OK. Bukan aku pegi kursus tu untuk cari laki ke, pergi cari hiburan ke..or apa2 yang ko sangkakan tak elok. 

Dan lagi..aku pergi jalan2 ke pantai tu ko ingat aku g menggatal kat pantai sana..Dan lain-lain tempat yang aku pergi tu tolong ko jangan sangka buruk eh.. Aku g jalan-jalan semata-mata 3 permata hati aku tuh.. Kami ni balik kampung dah ler setahun sekali.. Anak-anak yang belum mengerti apa2 tu pahamkah dia kalu aku katakan "Ummi tak boleh pergi ke mana-mana sayang.. Umi masih lagi dalam Edah.. " Dan lagi..kalu anak ajak beli barang sekolah diorang.. lepas tu nak makan KFC plak lepas shopping barang.. aku tak sampai hati nak cakap aku ni dalam pantang lagi... tak boleh nak ke sana ke sini.. 

Tuhan jer tahu bila ada manusia macam ni pot pet pasal aku.. meh sini ko cakap direct depan aku.. Spesis macam ni la yang aku rasa macam nak lempang jer.. Ko pun pernah alami apa yang aku alami sekarang..Kenapa ko tak cuba memahami kenapa aku buat tu semua.. Aku hanya memikirkan perasaan anak2 aku.. Biarlah hanya Tuhan yang tahu niat aku. Dan kepada ko yang buruk sangka pada aku, aku ber terima kasih. kerana telah menunjukkan perangai ko yang tersembunyi.. 

Tuhan ..ampunkan aku jika perbuatan aku ke sana ke sini masa aku dalam edah tu adalah salah.. Hanya Engkau yang berhak menilainya.. Siapakah kita untuk menilai urusan orang lain.. semoga si dia yang mengata aku akan berubah kepada lebih baik.. 

Bila emosi macam ni, rasa takde mood dah nak apply tukar balik kampung.. kerana di sana aku takut aku akan lebih emosi..berhadapan dengan orang yang suka jaga tepi kain orang ni boleh menaikkan darjah emosi aku.. 

Biarlah aku terus stay kat sini.. sehingga sampai satu masa aku kene pergi. Aku bahagia kat sini dengan anak-anak aku.. Rasa tenang tanpa manusia yang suke jaga tepi kain orang, tenang dengan tetangga aku yang pada aku sangat baik dan jugak kawan-kawan yang tak lokek bantu saat aku susah dan senang.. kawan-kawan yang selalu ajak aku pergi cari ilmu akhirat.. kat kampung ade ke macam tu? 

Dan di sini aku ade adik beradik yang banyak support aku.. banyak bantu aku di saat-saat sukar..di waktu sedihku..Hanya Tuhan saja yang dapat balas kebaikan korang . Insya Allah.

Dan akhir sekali.. DIA  bersemadi di sini. Bila berjauhan tentu sukar nak kembali menemui dia.. Jadi, biarlah aku di sini sehingga sampai masa aku kene pergi..

Alamak..Dah kenapa.. basah keyboard ni.. 

OK. Jumpa lagi.. Nak g kesat air mata dulu..parah plak klau kawan sebelah tegur..haha..


No comments:

Post a Comment