Monday 24 August 2015

Kad Raya Tanda Rindu

Assalamualaikum.. 

Biarpun Syawal dah 10 hari berlalu pergi.. rasanya tak terlewat sangat nak post pasal Syawal kan. Bukan apa.. Syawal tahun nie macam tak berseri, itu yang takde mood nak mencoret kat sini. Rindu Syawal yang sudah-sudah..Rindu gak Ramadhan yang lepas. Bila teringat Ramadhan ngan Syawal yang lepas-lepas hancur rasa hati.. Berderai-derai..Terbayang-bayang waktu berbuka puasa sama-sama kat Masjid Mizan. Masa tu dia tak sihat sangat. Tapi dia ikut jugak permintaan aku yang teringin nak merasa kemeriahan berbuka kat masjid. Banyak gak permintaan aku yang sempat dia tunaikan.  Tahun yang sebelum tu pulak, berbuka kat atas rumput karpet depan Maybank kat Presint 3. Rindu.. entri buka puasa tu ade aku bubuh kat blog..kalu nak baca, sila la godek-godek ye. Rindu jugak waktu jalan-jalan kat Melaka and yang last , pergi Tangkak , rumah Tok Mak n Tok Bah. (Mak mertua abang aku). Satu je tempat yang aku ajak tapi tak sempat nak pergi.. Cameron Highlands. Insyaallah aku akan sampai ke sana ngan anak-anak. Sekarang niat aku nak hepi kan anak-anak jer...Biar dia tak rasa kehilangan abah. Tapi aku tau..jauh di sudut hati mereka sangat-sangat rindu.. Hanya lukisan menjadi isyarat rindu..

Raya hari tu, kami semua balik beraya kat Terengganu seperti rutin setiap tahun. Cuma, bezanya tahun ni kurang sorang. Raya pertama, Raya kedua.. macam selalu..ambik pic ngan famili ..pergi beraya kat umah sedara-mara, jiran-jiran.. rumah ayah mertua tak lupa.. ipar-ipar belah arwah..rumah ayah mertua sebelah Duyung ( atuk Faiz) untung  anak aku, ada ramai atuk. Nanti-nanti la aku cerita macam mana leh ada atuk terlebih ni. Hihi.



Kad Raya Spesel Untuk Abah... :(
Dalam kad tu aku, abah n abang Farhana. Farhana n Fatin kat dalam rumah, 
kata Farhana bila aku tanya mana dia n adik..hehe.. 



Pilu rasa hati bila Farhana tunjuk coretan ni sambil mulut dia yang macam bertih tu , bagitau nak letak atas kubur abah nanti dah balik Putrajaya.

*** sebenarnya bukan ditulis atas kad, ia hanyalah sehelai kertas tisu yang 
diambil kat umah Tok dia. 

*** Dan semasa entri ni ditulis, aku rasa tisu ni sudah hancut lumat 
atas kubur abah dia..Farhana siap tindih ngan batu supaya angin tak terbangkan.. 
Tapi akhirnya ia hancur..ditelan bumi..




Pic raya selalu macam ni..selalu tak cukup korum.. Bila la dapat kumpul 12 beradik bergambar raya.. Huhu..


Bergambar ngan anak-anak pun camtu gak.. selalu tak reti duk diam.. Nak pic cantik kene g kedai gambar la gamaknya..
Berempat la kami untuk tahun-tahun seterusnya..


Mujur ade sorang adik yang kaki bergambar.. dapat gak la selit muka.. :))



No comments:

Post a Comment